קפיצה לאיטליה – האווירה הבלתי נשכחת של איטליה

מי שהיה באיטליה בטח מכיר את האווירה הכפרית, החמה והמזמינה. מה חבל שלרובנו מדובר רק בחופשה זמנית ולא במגורים קבועים. היופי באיטליה טמון בשילוב שבין היופי העירוני, היופי של הטבע והמאכלים המעודנים. המאכלים המזוהים עם האיטלקים הם לרוב סוגי פסטות בכל מיני צורות (מקרוני, רביולי, ניוקי וכו’), פיצות, גבינות וגלידות – אוכל פשוט, טרי ומשפחתי. השילוב של נוף יפה, אוכל משובח ואווירה משפחתית הפכו את איטליה לאחת מחמשת המדינות המבוקשות, שבה תיירים מבקרים מדי שנה (לפחות כ-46 מיליון תיירים בשנה).

להיות בבית ולהרגיש באיטליה

מבנה איטליה

בצפון איטליה תוכלו למצוא בעיקר הרים גבוהים, אתרי סקי, אגמים ועיירות נופש. איטליה בנויה בצורה כזו שככל שתיסעו לכיוון דרום, הנוף הכפרי ישתנה ואותו יחליפו נופים עירוניים (ערים גדולות כמו פירנצה ורומא). בדרום איטליה תוכלו ליהנות מהחופים המרהיבים שמוקפים צוקים גבוהים, למרות שקיימים שם חופים ואתרים ארכאולוגיים חשובים, אזור דרום איטליה נחשב לפחות מבוקש בקרב תיירים מאשר מרכז וצפון איטליה.

המטבח האיטלקי בכל אזור

האווירה המשפחתית הנהוגה באיטליה תגרום לנו הישראלים, להרגיש בבית בכל אזור שבו נטייל. המשפחתיות כמובן נכנסת למטבח, האיטלקי, כאשר זה בנוי באופן היכול להכיל את כל בני המשפחה, כך שבני המשפחה יוכלו לארח ולבלות במטבח, אפילו תוך כדי בישול. האווירה הכפרית באיטליה מתבטאת באמצעות עיצוב מטבח בסגנון כפרי-עתיק בשילוב עם אוכל איטלקי מצוין ואווירה משפחתית – חמה ואוהבת. במטבח האיטלקי נמצא בדרך כלל מגוון מאכלים מקומיים של ערים וכפרים שונים, כאשר את ההשראה שלו קיבל המטבח האיטלקי מהעמים השונים שהתגוררו באיטליה, בתקופות השונות. ניתן לראות סממנים של מאכלים יווניים, טורקיים, ערבים וסלאבים.

כמו שלכל אזור באיטליה קיימים נופים משל עצמו, כך גם קיימים סוגי מנהגי אוכל לכל אזור. באזור דרום איטליה, התושבים נותנים דגש על אוכל שמבושל עם הרבה שמן זית, עגבניות. בצפון איטליה, המרכיב העיקרי שניתן למצוא בתבשילים הוא דווקא השומן – תמצאו רטבים “שמנים” העשויים לרוב מגבינות שמנת, פרזמן וכו’. מלבד הרטבים המורכבים מגבינות, האיטלקים חובבים גדולים של תבלינים והתבלינים שכמעט תמיד תמצאו במטבח האיטלקי הם בזיליקום ואורגנו. האיטלקים אוהבים לערוך ארוחות ארוכות הבנויות ממנות שונות, מנת פתיחה, מנת ביניים, קינוח ולסיום כוס קפה אספרסו חזק. הקינוחים האיטלקיים ידועים כמשובחים, הגלידות עשויים משמנת טובה בכל טעם שרק תרצו, טירמיסו, פנקוטה ועוד.

חוויה איטלקית מהבית

סופיצה, מסעדה איטלקית בתל אביב, מזמינה אתכם לחוויה בלתי נשכחת של האווירה באיטליה והמטבח האיטלקי – ממש ליד הבית.