חשיבות המוצרלה לפיצה איכותית ביותר

הפיצה – אחד המאכלים הוותיקים והפופולריים בעולם, שהגיע מאיטליה. אך בעוד שכיום כל ילד מכיר את פיצה המסורתית כפיצה העשויה מבצק שעליו רוטב עגבניות וגבינה, הפיצה המקורית לא הייתה עם רוטב עגבניות כלל והיא הייתה מאכל של העניים. אבל מכיוון שהייתה טעימה כל כך, גם אנשי המלוכה אהבו את המאפה הריחני. זה היה רק בשנת 1889 שהכינו לראשונה את הפיצה הקלאסית, הידועה בשם “פיצה מרגריטה”, במיוחד בשביל מלכת איטליה מרגריטה מסבויה. וכך, צבעי דגל איטליה החדש באו לידי ביטוי בפיצה, באמצעות רוטב הפיצה, גבינת המוצרלה הלבנה והריחן הירוק.

מסעדה איטלקית חלבית כשרה

גלגולי הפיצה

מאז ועד היום, עברה הפיצה שינויים רבים: הבצק הפך עבה יותר מהפיצה המקורית, הפיצה החלה להיחתך במשולשים (בארה”ב) והתווספו לה עוד ועוד אפשרויות לתוספות, מפפרוני ובייקון ועד לאננס. אבל דבר אחד לא השתנה, בסיס הפיצה, המורכב משלושת המרכיבים המרכזיים שציינו קודם. לא נגיד שלא צצו פה ושם גרסאות מתחכמות לפיצה, כמו ברשת פיצה קיצ’ן (pizza kitchen) האמריקאית, המציעה פיצה ללא גבינה בכלל או מקומות אחרים בהם ויתרו על רוטב העגבניות – אבל זה לא הביא לשינוי משמעותי בתפיסת הפיצה והאנשים, עדיין מעדיפים את הפיצה בצורתה הקלאסית.

המוצרלה

אז מה כל כך מיוחד בגבינת מוצרלה בהקשר של הפיצה ומדוע היא כל כך חשובה, בהכנת פיצה איכותית? בואו נדבר רגע על מה יש שם בחוץ – ישנם מקומות שמציעים פיצה עם שילוב בין גבינות, גבינה צהובה או תחליפי גבינה, לא עלינו. למה זה לא טוב? תראו, אם אתם אלרגיים לגבינה, מוטב לחפש תחליפיים טבעיים לגבינה, כמו גבינת קשיו או סויה, אבל במידה ולא, אל תוותרו על מוצרלה טרייה, כי פיצה איטלקית שנעשית במטבח איטלקי אמתי – מוכנה רק עם 100 אחוז מוצרלה – שהיא רעננה, לא עמוסה בשומנים ושומרת על איכות הפיצה. שימו לב בעצמכם – אם הפיצה מגיעה עם גבינה שהפרישה נוזלים ושומנים – תוכלו לזהות מיד שלא מדובר בגבינת מוצרלה איכותית אלא בגבינה צהובה או בתחליף כלשהו.

פיצה ביתית

גם כשאתם מכינים פיצה בעצמכם בבית – כדאי לרכוש גבינת מוצרלה טרייה ולא להתפתות לקנות כל מיני תחליפים לא ברורים, כמו: פתיתים לפיצה – שהם לא גבינה בשום אופן, אחרת היו מציינים זאת בבירור. כמובן שטריות הגבינה חשובה מאין כמוה, גם מבחינת הטעם וגם מבחינת הנראות על הפיצה. החלטתם להכין פיצה בבית? פנקו את עצמכם בגבינה איכותית ובבזיליקום טרי – שני המרכיבים החשובים ביותר לפיצה טרייה – השאר, הבצק ורוטב העגבניות – יכולים להיעשות על בסיס מוכן כמו – בסיס בצק לפיצה שנמכר בסופרים ורוטב עגבניות לפיצה שמגיע אף הוא כבר מוכן לשימוש.

מסעדה איטלקית בתל אביב

בא לכם עכשיו פיצה טרייה וטעימה מוחמרים טריים ואיכותיים בלבד? מחפשים מסעדה חלבית כשרה שמגישה פיצה כמו במטבח איטלקי? בואו לסופיצה – האיטלקייה השכונתית שלכם ותיהנו ממבחר פיצות איכותיות.