השילוש הקדוש – בצק, רוטב וגבינה

pizzaעל שלושה דברים הפיצה עומדת: הגבינה, הבצק ורוטב העגבניות. בלעדיהם, הפיצה שלכם לעולם לא תהיה מושלמת. אלו הם יסודות המטבח האיטלקי. על מנת ליצור את הפיצה האידאלית, שלושת חלקיה העיקריים צריכים להיות ברמה של מסעדה איטלקית איכותית במיוחד.
אם אתם מאד אוהבים אוכל איטלקי, ותמיד תהיתם מה מבדיל בין פיצה אחת לאחרת, ומדוע פיצה אחת היא גן עדן עלי אדמות, ואילו האחרת משאירה תחושה של בינוניות והחמצה; ואם נתקעתם בבית וחשקה נפשכם בפיצה איטלקית אמיתית אבל אין באפשרותכם להגיע למסעדה איטלקית, הפוסט הזה הוא בשבילכם.

שלא יעבדו עליכם – גבינת מוצרלה אמיתית

הבסיס לכל פיצה מושלמת הוא גבינת מוצרלה איכותית. איכות הגבינה הוא מה שמבדיל בין פיצה קנויה מהסופר לפיצה ברמה של מסעדה איטלקית אמיתית. אבל לא חייבים לנסוע עד איטליה כדי להשיג גבינת מוצרלה 100% טעימה ואיכותית. מעדניות ומרכולים ברחבי הארץ מציעים מבחר גבינות מוצרלה שיעטרו את הפיצה שלכם ויקנו לה את הטעם האהוב והתחושה הנימוחה. רבים אוהבים את הפיצה שלהם אפויה ברמה כזו שהגבינה קצת “שרופה” מלמעלה. זה כמובן עניין של טעם אישי, אבל אם אתם שייכים לקבוצה הזו, שימו לב שאינכם שורפים את הפיצה, אלא רק מעניקים לה את הסומק הקריספי הרצוי.

mozzarella-681464_640

בצק – זה לא סתם קמח ומים

הפיצה אמנם עשויה לכאורה מחומרי גלם בסיסיים מאד, אולם איכות וסוג הבצק הם אלה שיהפוכו פיצה למושלמת, או יהרוס אותה. על הבצק להיות שומני בדיוק במידה הנכונה, בעל יכולות אלסטיות, וכמובן אוורירי. אפיה בתנור לבנים בהחלט תתרום לתוצר הסופי. על מנת לקבל בצק שמתאים לפיצה, יש להניח לו לתפוח ולא להאיץ את התהליך. פיצה איטלקית אמיתית מאופיינת בבצק דק ופריך במיוחד.

dough-943245_640

רוטב עגבניות מעגבניות טריות

למרות השפע הקיים בחנויות המכולת, אל תתפתו לקנות רוטב מוכן. פיצה מושלמת היא כזו המכילה רוטב שעשוי עגבניות טריות, בשלות ועסיסיות. הוספת עשבי תיבול טריים ורעננים ישדרגו פלאים את איכות הפיצה. שום, סוכר, מלח, פלפל, וכמובן שמן זית, גם הם שותפים לרוטב העגבניות האידיאלי.

tomato-663097_640