7 עובדות על איטליה

יש המון סיבות לאהוב את איטליה. בין אם בגלל האוכל העשיר והטעים או באופי הייחודי של כל עיר ועיר באיטליה או באומנות וההיסטוריה המפוארות – זוהי מדינת היעד לחופשה נהדרת, מלאה באוכל טוב, שמש וחברה טובה. כך או כך, בין אם אתם אנשי היסטוריה, אוכל או תרבות (אולי שלושתם ביחד!), אנחנו מציגים בפניכם 7 עובדות שיכול להיות שלא ידעתם על ארץ המגף!

פסטה במסעדה איטלקית

  • עם יותר מ-3,000 מוזיאונים, לצד חופים יפיפיים ונקיים – איטליה היא ללא ספק אחת מהמדינות המתויירות ביותר בעולם. למעשה, היא המדינה הרביעית המתויירת ביותר בכל העולם. לא פלא שיש בה את המספר הגבוהה ביותר של חדרי מלון בכל אירופה.
  • בסוף המאה ה-13, החלה באיטליה תקופת הרנסנס המפורסמת, שהשפיעה רבות על התרבות ועל האמנות באיטליה והתפשטה לאחר מכן בכל רחבי אירופה. השגשוג התרבותי הפך את איטליה לאחת ממרכזי התרבות והאמנות המשפיעים ביותר ביבשת, כאשר יצירות האמנות של תקופה עדיין מוצגות במוזיאונים השונים.
  • במשרדי הממשלה באיטליה רשומים כ-150,000 קוסמים. שמעתם נכון – קוסמים. האיטלקים מאמינים גדולים באמנות תפלות ואם זה לא מספיק, מעל 16 מיליון איש נוטים להשתמש בשירותיהם של הקוסמים השונים באופן שוטף.
  • אוהבים אספרסו? לא פלא שאתם אוהבים את איטליה. האספרסו הומצא באיטליה ע”י מעסיק שניסה למצוא דרך לצמצם את ההפסקות הרבות שהעובדים שלו היו נוטים לקחת. ובכלל בתחום האוכל, זו לא ההמצאה היחידה שהגיעה אלינו מאיטליה – גם הגלידה והפיצה, הומצאו בארץ המגף.
  • על כך שמדינת הוותיקן ממוקמת ממש במרכז איטליה ומתפקדת כמדינה עצמאית ונפרדת לחלוטין, שמעתם? מצוין, כי כנראה זה לא מפתיע במיוחד שמרכז התרבות הנוצרי הגדול בעולם ממוקם דווקא באיטליה, שכן צמיחתה של הנצרות בתקופת האימפריה הרומית – היא זו שתרמה להתפשטותה של הדת הנוצרית בכל רחבי אירופה.
  • אם כבר בפיצה עסקנו – מדובר באחת מן המילים היחידות בעולם שנאמרות באותה צורה, כמעט בכל רחבי הגלובוס. כך שגם אם מחר יגיע תייר מיפן ויחפש מסעדות איטלקיות בתל אביב – הוא עדיין ידע איך להזמין את הפיצה שלו.
  • אחת הטעויות הנפוצות ביותר בקשר ל”מטבח האיטלקי”, היא עצם הניסיון לאחד את האוכל האיטלקי תחת מטבח אחד ואחיד. למעשה, המטבח האיטלקי הוא שילוב של מגוון מטבחים שונים מרחבי איטליה, שכל אחד מהם – שונה ומיוחד.

 

אם נשארתם רעבים למטבח האיטלקי ואתם מחפשים מסעדות איטלקיות בתל אביב, בסופיצה, אנחנו מציעים לכם ליהנות מארוחת איטלקית טעימה ומשביעה.