פסטה איכותית שנעשית במקום

פסטה – אחד המאכלים שתמצאו כמעט בכל מקום בעולם, כאשר במקורו, הוא מזוהה עם המטבח האיטלקי. מהו הרוטב המוכר ביותר בעולם לפסטה והאם הוא גם הנפוץ ביותר באיטליה? ומה ההבדל בין פסטה טרייה לפסטה יבשה? כל התשובות לפניכם.

מקור הפסטה

דבר ראשון שחשוב להבין הוא, שכשאנחנו מדברים על פסטה, אנו מדברים על כלל צורותיה וסוגיה, כאשר לכל צורה יש שם משלה ואת הרוטב שהכי מתאים לה. העדויות הראשונות למאכלי פסטה מגיעות עוד מהמאה הרביעית לפני הספירה בציורי קיר אטרוסקיים ומשנת 2000 לפני הספירה לערך, מאזור סין. כך שישנן עדויות עתיקות של הכנת פסטה גם באירופה וגם במזרח. ההיסטוריה מצביעה על כך שהפסטה הגיעה לאיטליה מסין בדרך המשי.

מסעדה איטלקית כשרה

האיטלקים והפסטה

האיטלקים הם אלו ששדרגו את הפסטה והביאו אותה למנה שאנו מכירים כיום, מה שאפשר להם לנכס את הפסטה ללאום שלהם. הרוטב הכי נפוץ לפסטה באיטליה הוא רוטב הפסטו לצד שמן זית, בעוד שבכלל העולם, הרוטב הנפוץ ביותר הוא זה העשויות עגבניות. שני רטבים מוכרים ונפוצים נוספים, הם רוטב הבולונז – תערובת של רוטב עגבניות עם בשר טחון, המוכר היטב גם ברחובות איטליה ורוטב אלפרדו, שהוא רוטב שמנת מאוד פופולרי לפסטה ברחבי העולם, בעוד שבאיטליה הוא פחות מככב.

פסטה טרייה vs פסטה יבשה

הפסטה מיוצרת מקמח ומים וכן מביצים. כאשר שבעוד שאופן ההכנה המסורתי באיטליה הוא בעבודת יד, ישנן מכונות להכנת פסטה בכמויות מסחריות, הן טרייה והן יבשה. פסטה טרייה היא פסטה שמכינים אותה ומשתמשים בה במועד הסמוך לזמן ההכנה – או שמקפיאים אותה ממועד ההכנה עד למועד הבישול, בכדי לשמור על טריותה. פסטה יבשה, לעומת זאת, היא פסטה שלאחר הכנתה עוברת תהליך ייבוש ארוך, מה שמאפשר לה חיי מדף ארוכים. ישנם סוגי פסטה שנחשבים לטריים בשל המילויים העדינים שיש בתוכם, כמו: רביולי, טורטליני וניוקי שמכילים גבינות ובשר – מה שלא יכול לעבור תהליך ייבוש.

עדיפותה של הפסטה הטרייה

הפופולריות של הפסטה ברחבי העולם נפוצה בעיקר בשל קלות ההכנה של הפסטה. מרתיחים במים ומוסיפים לרוטב וסיימנו. היום אפשר למצוא בכל חנות בעולם סוגי פסטה יבשה שונים לבישול מהיר. אבל מה שמעניין עוד יותר הוא, שמשך הבישול של הפסטה עוד מתקצר, כאשר מדובר בפסטה טרייה. כמובן שגם מבחינת הטעם, ישנה עדיפות ברורה לזו של הפסטה הטרייה שמכינים במקום.

מסעדה איטלקית בסביבה שלכם

רוצים ליהנות ממנות פסטה נפלאות? רוצים לאכול פסטה טרייה שנעשית במקום? אתם יכולים להפסיק עכשיו את החיפוש אחר מסעדות איטלקיות בתל אביב – סופיצה היא מסעדה איטלקית שכונתית, שבה תוכלו ליהנות ממבחר מנות פסטה טרייה, כמו: פסטה טומאטינה, כשמה כן היא – ברוטב עגבניות ופסטה רוזה, עם רוטב עגבניות ושמנת. למנות פסטה נוספות, אתם מוזמנים לרפרף בתפריט שלנו – התיאבון כבר יגיע מעצמו.