מה מיוחד בגלידה איטלקית

כל מי שאי פעם ביקר באיטליה, לבטח מצא את עצמו מתקשה להתעלם מהגלידריות המפוארות הרבות שמכסות את רחובות הערים באיטליה. לא רק בגלל שברחוב אחד ניתן להיתקל ביותר גלידריות מאשר מסעדות, אלא גם כי זה כמעט בלתי אפשרי להתעלם מהפיתוי להיכנס ולהזמין כדור או שניים. הגלידה היא אחד מהקינוחים האהובים ביותר על האיטלקים ולכן, זה לא פלא שהם הפכו את תהליך הכנת הגלידה לאמנות של ממש, שקשה לחקות במקומות אחרים. אז מה הם הדברים שהופכים את הגלידה האיטלקית לכך כל מיוחדת ובלתי ניתנת לסירוב?

גלידה איטלקית בתל אביב

האמנות הטבעית

מרבית הגלידות שאנחנו אוכלים בארץ, הן גלידות תעשייתיות בעלי אחוזי שומן גבוהים במיוחד. הן מורכבות בעיקר מתמציות, מייצבים וצבעי מאכל, מה שכמובן משפיע על המרקם של הגלידה ועל הטעם שלה. לעומת זאת, הגלידה האיטלקית היא גלידה טבעית שמיוצרת בתהליך ידני ומחומרי גלם טבעיים. הדבר משפיע גם על הטעם המיוחד והעשיר שלה וגם על אחוזי השומן הנמוכים שהגלידה האיטלקית מכילה בתוכה. תהליך הייצור של הגלידה האיטלקית מאפשר הרבה יותר חופש ביצירת מרקמים וטעמים, מה שהופך אותה למגוונת וטעימה ביותר, לרבות טעמים לא סטנדרטיים שכל קשר בינם לבין קינוח מקרי בהחלט.

האמנות הבריאה

בארץ, הגלידה לא נחשבת למאכל בריא במיוחד. אחוזי השומן הגבוהים ושיטת הייצור התעשייתית הופכים את הגלידה בארץ לכבדה במיוחד במרקמים שלה וללא בריאה במיוחד. לעומת זאת, הגלידה האיטלקית דווקא נחשבת לבריאה במיוחד בארץ מוצאה. באיטליה, ישנה תפיסה רווחת בה הגלידה יכולה למעשה להוות גם תרופה משככת כאבים וגם תרופת הרגעה לעצבים וחרדות שונות שעולות במהלך היום. העובדה שמדובר בגלידה עם אחוזי שומן נמוכים במיוחד, עם ריכוז גלוקוז אוורירי ביותר וכזו שכוללת בתוכה הרבה פחות סוכר מהגלידה המוכרת לנו, ככל הנראה תורמת גם היא לתפיסה הרווחת הזו באיטליה.

האמנות הטעימה

לא ניתן לדבר על הגלידה האיטלקית מבלי לדבר על הטעם העשיר שלה שהפך אותה למפורסמת ברחבי העולם. לא סתם כשמדברים על גלידה איטלקית, מדברים על אמנות של ממש, מפני שהתוצאה הסופית היא יצירת מופת אמתית של טעמים ומרקמים. לעומת גלידה תעשייתית שלעיתים נדמה שהיא כוללת בתוכה בעיקר קרח ואוויר, הגלידה האיטלקית היא גלידת שמנת אמתית, שבזכות שיטת הייצור היחידה שלה היא מחליקה בגרון בקלילות ומשאירה בעיקר חשק לעוד.

ואם אנחנו לא באיטליה?

אז נכון, באיטליה מיטב יצרני הגלידה האיטלקית שומרים בקנאות את מתכון הגלידה המשפחתי המועבר מדור לדור, אבל זה לא אומר שלא ניתן להשיג גם בארץ גלידה איטלקית משובחת וטעימה במיוחד כמיטב המסורת. לכן, אם במקרה אתם מחפשים מסעדה איטלקית בתל אביב שתגיש לכם גלידה איטלקית מצוינת, שלא נופלת לא באיכות ולא בטעם מהגלידות שניתן למצוא במיטב הגלידריות באיטליה, אתם מוזמנים להגיע אלינו לסופיצה, לאכול איזו ארוחה איטלקית טובה עם מגוון פסטות וסלטים ולקנח עם גלידה איטלקית שתגרום לכם להבין על מה כולם מדברים.