מאפייני המטבח האיטלקי

המטבח האיטלקי – הצבעים, הניחוחות, הטריות והטעם. מי לא אוהב את המטבח האירופאי הזה, העמוס בכל טוב? האיטלקים ידועים בעיקר בשימוש הרב בעשבי תיבול, בחומרי גלם טריים, באהבתם ליין, כאשר אפילו יותר ממה שהם אוהבים את היין, הם אוהבים אספרסו חזק וטעים. לא משנה לאיזו מסעדת פסטה בתל אביב או לאיזו מסעדה איטלקית בתל אביב תבחרו ללכת – תסכימו שמאפייני המטבח האיטלקי ישר מורגשים באוויר ונוגעים בכל החושים שלנו. בואו נדבר קצת על מאפייני המטבח האיטלקי הבולטים ביותר.

הפיצה או הפסטה?

מה אתם חושבים שדומיננטי יותר במטבח האיטלקי – הפיצה או הפסטה? האמת, שיש ויכוח באשר לשאלה הזאת: מצד אחד, מסבירים חובבי הפסטה – הדבר הכי נפוץ באיטליה היא הפסטה, על מגוון סוגיה. בעוד שאפשר למצוא פיצה כמעט בכל מקום בעולם, ממשיכים חובבי הפסטה לטעון, הפסטה היא פחות נפוצה ונשמרה כמאכל שמזוהה עם איטליה. מד שני, טוענים חובבי הפיצה, הרי בכך שבכל מקום בעולם יש פיצה, זו הוכחה ניצחת לעוצמתה של פיצה גם כמאכל איטלקי וגם כמאכל בינלאומי. ואנחנו אומרים, למה להתווכח, כשאפשר לאכול פיצה איטלקית מפנקת לצד פסטה טרייה?

 מאפייני המטבח האיטלקי

רטבים איטלקיים – גאווה איטלקית

הרטבים הקלאסיים של איטליה מביעים גם את גאוותה של איטליה, כאשר כל אחד מהרטבים המוכרים ביותר מייצג צבע אחד משלושת צבעי הדגל האיטלקי:

רוטב בולונז – רוטב אדום. עשוי מעגבניות, שום, בצל, גזר ובשר בקר טחון, כאשר הבשר מבושל בתוך רוטב העגבניות.

רוטב פסטו – רוטב ירוק. עשוי מעלי בזיליקום, שום, צנוברים, שמן זית ופרמז’ן.

רוטב אלפרדו – רוטב לבן. עשוי מחמאה, שמנת ושום המבושלים יחד.

כמובן, שכל רוטב מגיע במבחר ווריאציות, כיוון שלאיטלקים יש נטייה לעשות שימוש במגוון עשבי תיבול טריים ולשנות את הרטבים ולעשות בהם משחקי טעמים מעניינים. על השום, אגב, הם פחות יוותרו, כאשר השום הוא קצת כמו המקביל לפלפל השחור, שהישראלים אוהבים לשים בכל דבר שיוצא מהמטבח שלהם.

תיבול במטבח האיטלקימשקאות

שני המשקאות הפופולאריים ביותר באיטליה הם היין והאספרסו. קשה לדמיין איטלקים נהנים מארוחת ערב ללא בקבוק יין על השולחן, כשכוסותיהם מלאות לרוב. לגבי האספרסו זה קצת משתנה – יש כאלה שמעדיפים את האספרסו שלהם לפני הארוחה, בתור איזה פותח תיאבון למקצוענים בלבד בעוד ישנם כאלה, שמעדיפים את האספרסו שלהם בסיום הארוחה – כאילו במטרה לשטוף גרונם בנוזל הכהה והחזק.

קינוחים איטלקיים

כמובן שאי אפשר לדבר על המטבח האיטלקי מבלי להזכיר את הקינוחים שלהם – הטירמיסו המופלא, הפנקוטה המרעננת והג’לטו. אוי הג’לטו… גלידה איטלקית מפנקת במבחר טעמים שתוכלו למצוא בכל איטליה – לא משנה באיזו עיר אתם נמצאים.

אם גם אתם אוהבים אוכל איטלקי ורוצים ליהנות במסעדה חלבית כשרה בתל אביב – אתם מוזמנים להגיע למסעדת סופיצה – מסעדה איטלקית שכונתית וליהנות ממבחר מאכלים איטלקיים מפנקים.