חתונה בסגנון איטלקי

כיום, יותר ויותר זוגות משקיעים מאמצים ולפעמים גם כספים בארגון חתונה שתהיה מיוחדת באמת. הפופולאריות של חתונה בטבע עלתה פלאים, כאשר יש בה מספר יתרונות מובנים חשובים: זוהי חתונה בעלת אווירה קלילה ולרוב פסטורלית, שמשתמשת במזג האוויר הישראלי הנפלא (ברוב ימות השנה) ומציעה תפאורה מושלמת.
החדשות הטובות, בהן יעסוק המאמר הבא, הוא שגם את הנושא של חתונה תחת כיפת השמיים ניתן לקחת מספר צעדים קדימה – וזאת באמצעות בחירה בסגנון האיטלקי האהוב כל כך. אז מדוע מומלץ שהעיצוב, האוכל והאופי של האירוע שלכם יהיו “איטלקיים”?

נקודת ההתחלה: העיצוב

אנחנו חיים בישראל ולא באיטליה, ולכן צריך לשאול איך בדיוק הופכים את חלל החתונה ל”איטלקי”. יש לא מעט דרכים להגשים את היעד הזה, כאשר לעיצוב האיטלקי יש מספר אלמנטים המזוהים עמו. כדי ליצור מראה של אזורי הטבע של איטליה (למשל חבל טוסקנה הרומנטי כל כך), יש להקפיד על שמירה על קווי יסוד ברורים. העיצוב האיטלקי מקדש את הסימטריה, שבאה לידי ביטוי גם בסוגיית הצמחים שנוטים להיות מצומצמים וירוקים ברובם. ניתן בהחלט לשלב אלמנטים של מים – מזרקות, בריכות דגים, מפלים וכדומה – שמזוהים מאד עם עיצוב החוץ האיטלקי. הריהוט יכול להיות בהשראת איטליה – וזה אומר ריהוט מסוגנן, אופנתי ולפעמים גם יוקרתי. שמם של המטבחים האיטלקיים הולך לפניהם בעולם כולו, הן מבחינה פונקציונלית והן מבחינה אסתטית.

בחירה מקובלת בשנים האחרונות היא בקונספט ייחודי וספציפי אפילו יותר מאשר חתונה בטבע א-לה איטליה. כך למשל ניתן לבחור לעצב את מקום החתונה בסגנון של שוק איטלקי קלאסי מהתקופה של מאות שנים אחורנית, עם כל התפאורה המזוהה עמו: דוכני האוכל, הקופסאות בהם הפירות והירקות ועוד. כדי להוסיף עוד יותר לתחושה שתחתנים בזמן אחר ובמקום אחר, ניתן להציב קוד לבוש איטלקי מסורתי – למשל שהמלצרים או צוות הבידור יהיו לבושים במיטב האופנה הקלאסית של ארץ המגף.

איך אפשר בלי האוכל?

אוכל יכול להיות הכוכב האמתי של אירוע חתונה, כאשר נקודת הפתיחה של אלה שבוחרים חתונה בסגנון איטלקי היא מצוינת. התבססות על האוכל האיטלקי האהוב כל כך לספק לאורחים מענה קולינרי מלא, תוך פנייה למכנה משותף רחב: פיצות הנאפות בטאבון בזמן האירוע, פסטות וניוקי, לזניות חלבית או בשרית, סלטים מקומיים (לדוגמא סלט קפרזה או פנצלנה), קינוחים המזוהים עם איטליה (טירמיסו, ביסקוטי, טורטה קפרזה) – והרשימה עוד ארוכה. אם מכינים אותם ביד אמן, עם טוויסט בטעם ולפעמים גם בעיצוב, אי אפשר לפספס.