הרטבים האיטלקיים הטובים ביותר – לטעם של מסעדה איטלקית אמיתית

pexels-photoכשחושבים על אוכל איטלקי, חושבים על פסטה או פיצה. כשחושבים על שני המאכלים האלו, שאולי הכי מזוהים עם הקהל האיטלקי, חושבים על רטבים עסיסיים שמוסיפים לבצק הפיצה או לפסטה הטרייה טעם מובהק מארץ המגף. יש לא מעט רטבים שהפכו לסמלים של איטליה. יצאנו לבדוק אילו רטבים נחשבים לטובים ביותר והם חובה בתפריטיהן של מסעדות איטלקיות בכל רחבי העולם.

רוטב אלפרדו – רומן בין שמנת ופטריות

רוטב אלפרדו הוא אחד הרטבים האהובים ביותר. באיטליה וגם בארצות אחרות הוא מופיע באופן קבוע בתפריטים של מסעדות כשרות ולכן אהוב במיוחד בקרב מטיילים ישראלים שמגיעים לארץ המגף.
הבסיס של הרוטב הזה היא שמנת איכותית, לצד פטריות שבדרך כלל מוקפצות מבעוד מועד בשמן זית עסיסי. הפטריות מעורבבות עם השמנת והופכות למנה פופולרית באינספור מסעדות איטלקיות כשרות בכל רחבי העולם.

רוטב בולונז – הבשרי שבחבורה

רוטב בולונז הוא עוד רוטב איטלקי מסורתי. הוא מורכב מרוטב עגבניות עשיר מאד ומבשר טחון שמבושל במשך שעות ארוכות עד שהוא הופך למרכיב מתבל בתוך הרוטב. אל העגבניות והבשר מוסיפים בדרך כלל תבלינים קלאסיים כמו בזיליקום, אורגנו, הרבה שום, בצל ותבלינים נוספים. מסעדות איטלקיות יוצרות גרסאות שונות של הרוטב הזה, כך שבכל מקום הוא יכול להיות מעט שונה.

רוטב פסטו – האפשרות הירוקה

בזיליקום, פרמז’נו, שום ושמן זית – 4 מרכיבים שכל מטבח איטלקי מכיר. זהו הבסיס לפסטו איטלקי אמיתי. רוטב פסטו הוא מרכיב חשוב בכל בית אוכל איטלקי, גם אם מדובר במסעדות כשרות. הפסטו יכול לשמש רוטב קלאסי בזכות עצמו או להתחבר למרכיבים נוספים, מגבינה מסוג אחר ועד לרוטב עגבניות בסיסי.

רוטב ורדה – שמנת, עגבניות והחיים הוורודים

רוטב ורדה הוא רוטב בגוון ורוד שנוצר משידוך בין עגבניות ושמנת. הוא עוטף ספגטיני בצורה מושלמת ונחשב לרוטב קלאסי בכל מסעדה איטלקית. הוא משמש לא מעט פעמים לבסיס לפיצות ולמאפים איטלקיים.
קבלו מתכון לרוטב עגבניות איטלקי קלאסי

מסעדות איטלקיות לא יכולות לקרוא לעצמן כאלו אם הן לא מגישות רוטב איטלקי מסורתי, שמהווה בסיס לכל כך הרבה מאכלים איטלקיים, מפיצה, קלצ’ונה ופסטה ועד למאכלים מורכבים ומקומיים יותר. קבלו מתכון לרוטב איטלקי משובח:
מה צריך?
2 כוסות עגבניות בשלות חתוכות לקוביות קטנות או שימורי עגבניות חתוכים לקוביות.
2 שיני שום
כף שמן זית
2 כפות מחית עגבניות איכותית
חצי כפית סוכר
חופן עלי בזיליקום טריים
מלח ופלפל לפי הטעם
גבינת פרמז’ן
אופן ההכנה:
·במחבת רחבה מחממים את שמן הזית וצולים את השום.
·מוסיפים את העגבניות החתוכות ומבשלים תוך כדי ערבוב עד שהן מתרככות ומגירות נוזלים.
·מוסיפים את מחית העגבניות ומערבבים היטב.
·מוסיפים את התבלינים ומבשלים על אש קטנה עד שכל המרכיבים מתאחדים יחד. ניתן להוסיף מעט מים לדלל את הרוטב.
·מגישים עם פסטה טרייה או יבשה-מבושלת ומפזרים למעלה גבינת פרמז’ן.