הפיצות של סופיצה

הפיצה, אחד ממאכלי המזון המהיר המוכרים ביותר בעולם – הגיעה במקור מאיטליה. לרוב, נכיר את הפיצה הקלאסית, פיצה מרגריטה, אשר מכוסה ברוטב עגבניות ועליה תוספות מגוונות – כל אחד ומה שהוא אוהב. לאורך שנים רבות הייתה הפיצה למאכל איטלקי מובהק, עד שמהגרים איטלקיים הביאו את הפיצה לארה”ב – לניו יורק, מה שהביא להפיכתה של הפיצה למאכל בינלאומי, כאשר יש עוד אנשים שטועים לחשוב שהדבר המופלא הזה הומצא בעיר ניו יורק (שהיא מופלאה לא פחות אבל בטח לא האחראית להמצאת הפיצה).

פיצה ביאנקה

שלושה זני פיצות מרכזיים

הזן הראשון של הפיצה, הפיצה הקלאסית, הוא הפיצה מרגריטה. מרדדים בצק שמרים ביד לצורה עגולה כמו של פיתה גדולה, עליו שמים את רוטב העגבניות המבושלות ומסוננות, מוסיפים גבינת מוצרלה, עלי בזיליקום ואת שולי הבצק מורחים בשמן זית איכותי. מכניסים לתנור לחום גבוה, עד שהקצה הופך פריך. זוהי הפיצה המפורסמת ביותר באיטליה, כאשר ניתן להוסיף לה כל דבר שתרצו – פלפלים, אננס (תוספת לפיצה שדווקא כן הומצאה בארה”ב), זיתים, פטריות ועוד.

הזן השני של הפיצה, היא הפיצה ביאנקה (=לבנה באיטלקית): בצק הפיצה הוא בדיוק כמו בפיצה הקלאסית, רק שלא נוסיף רוטב עגבניות לפיצה זו. לפעמים שמים עליה רוטב אחר כמו: רוטב שמנת או רוטב פסטו, אך לא תמיד וברוב המקרים פשוט שמים עליה ישר מיני גבינות ותוספות.

הזן השלישי הוא הקלצונה – כאשר מאכל זה כבר שונה ממש במראהו מהפיצה האיטלקית ומכונה פיצה ממולאת. הבצק הוא אותו בצק, כאשר את הרוטב והתוספות מניחים רק על חצי עיגול אחד ולאחר מכן מקפלים את הבצק ל-2 (כמו מעין סמבוסק) ואז מכניסים לאפייה בתנור. הקלצונה הנפוץ ביותר הוא זה הממולא בגבינת מוצרלה וברוטב עגבניות, בדומה לפיצה הקלאסית, אך כמובן שניתן לשנות ולשדרג את הקלצונה לפי העדפת הסועד.

פיצה אמריקאית, פיצה ישראלית

כמו לכל דבר מצליח אחר – גם לפיצה הקלאסית יש מיני חיקויים, שדרוגים ושיפורים, שנעשו לאורך השנים. למשל, מה שהתחיל באיטליה כפיצה בעלת בצק דק, המשיך כך בניו יורק, אבל בשיקגו זה כבר הפך לפיצה בעלת בצק עבה, זה המוכר לנו יותר כיום. אגב, גם את חיתוך הפיצה למשולשים – המציאו בניו יורק ולא באיטליה.

בישראל, בדומה למדינות אחרות, הפיצה התקבלה באהבה וכמובן שגם אותה התאימו לטעם הישראלי, מבחינת אפשרויות התוספות. כמובן שניתן למצוא את כל סוגי הפיצות בישראל, לרבות הקלצונה. בישראל אפשר להצביע על כך כי יש העדפה ברורה לפיצה העבה, למרות שבשנים האחרונות יש מגמת עלייה בביקוש לפיצה הדקה, כאשר זו מוגשת גם בתור נשנוש בפאבים ובבתי קפה.

סופיצה – הבית של הפיצה

מחפשים מסעדות איטלקיות בתל אביב? מעדיפים ללכת למסעדה טבעונית בתל אביב? רוצים ליהנות מפיצות טעימות, שעושות כבוד לפיצה האיטלקית? בואו למסעדה האיטלקית השכונתית – סופיצה ותוכלו ליהנות ממבחר פיצות, פסטות וקינוחים איטלקיים מפנקים. סופיצה היא המקום לאוהבי הפיצות, כאשר אנו מקפידים על הכנת הפיצה בהתאם לרצונו של כל לקוח, תוך שימוש בחומרי גלם טריים ואיכותיים, כי בכל מה שקשור לפיצה שלנו – אנחנו לעולם לא מתפשרים!