המטבח האיטלקי – מה הופך אותו למוצלח כל כך?

I4MIIMHZ5Mהמטבח האיטלקי זוכה שנה אחר שנה לתואר המטבח האהוב ביותר בעולם. בכל רחבי הגלובוס נהנים אנשים מכל הסוגים והמינים מהקסם שהוא מציע. גם בישראל קל למצוא אוכל איטלקי ואפילו מסעדה איטלקית כשרה שמאפשרת גם למי ששומר כשרות להנות מהמטעמים מארץ המגף. מה הופך את המטבח האיטלקי למוצלח כל כך ועל מה הוא מתבסס. על כך ננסה לענות במאמר הזה.

מטבח איטלקי – שם כולל לאינספור השפעות

איטליה היא רפובליקה שמחולקת לאזורים שונים. ארץ המגף מורכבת מאינספור השפעות תרבותיות, ממזג אוויר שמשתנה מצפון ועד דרום ומאספקה של חומרי גלם טריים נפלאים שמשתנים מאזור לאזור. מסיבה זו, קשה לתת למטבח האיטלקי שם כולל. למעשה יש מטבח אזורי שמשתנה כאשר נוסעים לאורך המדינה.

הבסיס החשוב של המטבח האיטלקי בכל אזור שהוא, הוא הטריות. האיטלקים לא משתמשים באוכל מתועש ובחומרי גלם שמגיעים ממפעלים, אלא עדיין שומרים על המסורת.

ירקות טריים ועונתיים, קמח איכותי שמגיע מהמדינה עצמה, שמן זית נפלא שמוכן מהזיתים שמקשטים את מורדות הגבעות בטוסקנה וגבינות נהדרות. לצדם, בשר איטלקי משובח, דגים ואינספור חומרי גלם שגדלים בארץ הים תיכונית העשירה הזו.

תוצרת מקומית היא המפתח

האיטלקים חיים על תוצרת מקומית. הם מגדלים בעצמם את הירקות והפירות שלהם, מסתמכים בעיקר על תוצרת עונתית ורוכשים את התוצרת מדי יום, כשהיא ברמת הטריות הגבוהה ביותר. כמעט בכל עיר באיטליה ובכל כפר קטן תמצאו שווקי איכרים קטנים שמציעים תוצרת עונתית.
אלו לא הוחלפו על ידי סופרמרקטים גדולים, שנמצאים רק מחוץ לערים ולכפרים ומשמשים בעיקר תיירים ופחות את הקהל המקומי. באיטליה עדיין אפשר לראות חלב שמגיע ישירות מהפרה ומפוסטר בסירים ענקיים על ידי סבתא זקנה, גבינות שנתלות בתוך בד להתקשות וזיתים שמוכנים בצנצנות רבות והופכים לבסיס לממרחים ולתוספות לפיצה.

מגוון רחב של מאכלים שכולם אוהבים

מטבח איטלקי הוא לא רק פסטה ופיצה. הוא מרקים נהדרים, תבשילי קדרה, סלטים פשוטים אך מדויקים, דגים שמוכנים בקפידה רבה, מאפים מוקפדים, עוגות שנושאות מסורת ארוכה ועוד מגוון רחב של מנות שהופכות אותו למושלם.
בכל אזור אפשר למצוא תפריט מגוון שמשתנה עם עונות השנה ומזג האוויר ויש לו מסורת והיסטוריה. אלו הטעמים המיוחדים שהופכים כל מסעדה איטלקית כשרה או לא כשרה לאבן שואבת עבור ישראלים ועבור כל קהל שמגיע למדינה או נהנה מההשפעות שהיא מביאה במסעדות מחוץ לה.
אפשר איטלקי – אפשר גם כשר

המטבח האיטלקי הוא מטבח ידידותי מאד לכל מי ששומר כשרות. מסיבה זו אפשר למצוא מסעדה איטלקית כשרה בארץ ובחו”ל בדרך כלל ללא שום בעיה. נתחים גדולים מהמטבח הזה מסתמכים על בישול חלבי בלבד ולכן קל להנות ממנות כשרות רבות. פיצה, פסטות, מאפי ירקות כמו קלצונה, ניוקי ועוד מגוון מאכלים יכולים להיות כשרים לחלוטין מבלי שנוותר על הטעם.