ההבדלים העיקריים בין מסעדה איטלקית כשרה ללא כשרה

עבור שומרי כשרות, חיפוש אחר מסעדה מתאימה הוא עניין לא פשוט. בין אם אתם במרכז תל אביב או מטיילים מעבר לים, המגוון הגדול של מסעדות מחייב אותנו לבדוק היטב ולברר האם המסעדה הכשרה שמצאנו היא גם טעימה כמו שאנחנו רוצים שתהיה.

חיפוש אחר מסעדה איטלקית כשרה יוביל אותנו למנות קלאסיות שמקבלות טוויסט, בגלל הכשרות. אז מה ההבדלים הגדולים בין מסעדה איטלקית כשרה לאופציה הלא כשרה?

מסעדה איטלקית כשרה

על טהרת החלבי

ברוב המסעדות האיטלקיות הכשרות, בארץ ובחו”ל, פשוט מוותרים על הבשר. המנות הן צמחוניות, בין אם מדובר בפסטה או בפיצה. הפיצה שיוצאת מהתנור עדיין פריכה, חמה, עם גבינה איכותית ורוטב משובח, אך בין התוספות לא תמצאו נקניק פפרוני או חתיכות בשר בקר מעושן.

גם הפסטות שיוגשו במסעדה איטלקית כשרה על בסיס חלבי לא יכללו בשר. במסעדות לא כשרות נוכל למצוא מנות שכוללות לדוגמה רוטב בולונז עסיסי שמבוסס על בשר איכותי וגבינת פרמז’ן חלבית לחלוטין. במסעדה כשרה השילוב הזה כמובן מבוטל לחלוטין ונקבל רוטב עגבניות או רוטב בולונז על בסיס צמחוני.

דגש על ירקות ועשבי תיבול

במסעדות איטלקיות לא כשרות נקבל תפריט עמוס במנות מן החי. האיטלקים אוהבים דגים, בשר ועוף. הם אוהבים פירות ים. את כל אלו הם משלבים במנות עם גבינות עשירות, רטבים המבוססים על שמנת וכל מה שבעצם אסור למי ששומר כשרות.

במסעדות איטלקיות כשרות הדגש הוא על ירקות ועשבי תיבול. אלו נותנים את הטון ומאפשרים לנו לקבל על הצלחת משחק של מרקמים, טעמים ותבלינים. כך למשל מרק מינסטרונה איטלקי יכול לכלול נתחי בשר לצד שעועית וירקות, מה שנותן למרק טעם בשרי לחלוטין.
בגרסה הכשרה שתוגש במסעדה חלבית נקבל מרק המבוסס על ירקות וקטניות שנותנים את הטון ואת הטעם.

הפרמז’ן מציל את המצב

מסעדה איטלקית כשרה לא יכולה לעשות שימוש בגבינות לצד נקניקים, ברוטב שמנת לצד עוף. פרמז’ן הוא חומר גלם אהוב מאד במטבח האיטלקי והוא מוסיף למגוון מנות כשרות טעם איטלקי שורשי.

הגבינה החריפה והפיקנטית שהאיטלקים כל כך אוהבים הופכת לתבלון שמעשיר כל מנה, גם כאשר היא חסרה את השילוב בין בשר וחלב.

ההבדלים הגדולים בין מסעדה איטלקית כשרה למסעדה לא כשרה עוסקים בחיבור בין בשר וחלב. חיבור שכמובן לא קיים במסעדות הכשרות. בין אם אתם מטיילים באיטליה או מחפשים מסעדה כשרה בתל אביב, תוכלו למצוא שפע של אפשרויות צמחוניות וחלביות שמאפשרות לכם לזלול אוכל איטלקי בהנאה בלי לדאוג לסוגיית הכשרות.

למרות החיבורים השונים מעט והתחליפים, אפשר עדיין להתעקש ולבחור במסעדה איכותית, שמשתמשת בחומרי גלם טריים, עונתיים ואיכותיים – זוהי התמצית של אוכל איטלקי כשר ולא כשר, בכל מקום בעולם.